Pressemeddelelsen øger ikke dine chancer for opmærksomhed

apr 1, 2020 Blog

Pressemeddelelsen øger ikke dine chancer for opmærksomhed

At udsende en pressemeddelelse vil sige at du har selv skrevet eller fået en journalist til at skrive en pressemeddelelse, som skal i avisen så nyheden kan læses af omverden.

Det er meget forskelligt hvor mange pressemeddelelse udsendelse der udsendes hver dag, nogle dage udsendes 2 og andre dage kan det være over 15. Man skal tænke over hvor mange mennesker der bliver eksponeret for pressemeddelelsen, det er vigtigt, da man gerne vil have at ens nyhed kommer ud til så mange mennesker som muligt. Hvis pressemeddelelsen kun udgives i en avis, er det meget usikkert hvor mange mennesker, der ser den. Men hvis den udgives online, og endda forskellige steder online, vil flere mennesker se nyheden og muligheden for at påvirke flere mennesker vil være langt større. Du kan lægge din pressemeddelelse op på Facebook, Twitter eller på LinkedIn, husk blot at aftale det med den person, der har skrevet det. Den politiske verden bruger ofte pressemeddelelser til at fortælle nyt om landet, de forskellige Ministerier og politiske gøremål. Større virksomheder bruger også ofte pressemeddelelser, men mindre virksomheder gør ikke så ofte.

Det er en god idé at bruge en professionel til at skrive din pressemeddelelse, på den måde sikrer du at det lyder godt og er sat op på den rigtige måde. Men hvis du selv skriver den skal du ikke gå så meget op i hvordan layoutet ser ud. Du behøver ikke at få det til at se ud som om det er en artiklen. Du skal gøre det så nemt som muligt for journalisten. Din pressemeddelelse skal faktisk blot sendes i et word dokument og du kan sende billeder og grafik med. Hvis du selv skriver en pressemeddelelse skal du sørge for at sammenfatte din historie helt kort og send også gerne meget relevant fakta og navnene på alle de nødvendige kontaktpersoner, som journalisten kan kontakte og tale med. Hvis du har billeder skal du ikke sende dem direkte til en mailboks, det er langt bedre at sende det til en dropbox, hvor der er mere plads. Det er vigtigt at dine billeder er i meget høj opløsning, da de måske både skal bruges til web og til tryk. Det er faktisk sådan, at mange billeder bliver kasseret og valgt fra fordi opløsningen simpelthen ikke lever op til de krav, der stilles for et godt billede. Du kan finde en masse gode råd på nettet til din næste pressemeddelelse.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *